سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنان را طاعت دارید که در ناشناختنشان عذرى ندارید . [نهج البلاغه]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

هدای ساعی طلا گرفت (جمعه 87/6/1 :: ساعت 10:24 عصر )

با کسب نشان طلای المپیک پکن هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک شد

هادی ساعی با قهرمانی خود در پیکارهای وزن سوم المپیک نخستین و آخرین مدال طلای کاروان ?? نفره‌ی ورزش ایران در المپیک بیست و نهم را کسب کرد.

در مسابقه‌ی فینال پیکارهای وزن سوم ساعی در برابر "مائورو سارمینتو" غول ??? سانتی‌متری ایتالیا قرار گرفت و در پایان راند سوم توانست با حساب ? بر ? بر این حریف غلبه کند.

 

ساعی در راند اول با حساب ? - ? از این حریف عقب بود که در راند دوم امتیاز را مساوی کرد و در راند سوم با ارایه‌ی یک بازی مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید و دومین مدال طلای متوالی خود در المپیک را کسب کرد.

به این ترتیب هادی ساعی با کسب دو مدال طلا و یک برنز از سه دوره حضور در المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک لقب گرفت.

حسین رضازاده با دو مدال طلا، غلامرضا تختی با یک مدال طلا ، دو نقره، محمد نصیری با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز و رسول خادم با یک مدال طلا و دو برنز از افتخار آفرینان ورزش ایران در المپیک بودند.

ساعی تا پیش از رسیدن به فینال "بیستا دیپاک" از نپال را با حساب هفت بر صفر شکست داد. در مرحله‌ی یک چهارم نهایی "ژوگو" از چین را سه بر دو مغلوب کرد.

وی در ادامه در مرحله‌ی نیمه نهایی "راشد احمداف" تکواندوکار آذربایجانی را چهار بر یک پشت سر گذاشت و سرانجام در دیدار پایانی برابر "مائورو سارمینیو" از ایتالیا با حساب ? بر ? پیروز شد و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

در مسابقات وزن سوم مردان "ژوگو" و "استیون لوپژ" مشترکا سوم شدند. راشد احمداف و آرون کوک در رده‌ی پنجم قرار گرفتند و بیستا دیپاک به همراه سباستین کونان از ساحل عاج جایگاه هفتم را از آن خود کردند.


 


¤ نویسنده: احمدی


همسر افشین قطبی در ایران (جمعه 87/6/1 :: ساعت 10:21 عصر )
همسر افشین قطبی وارد ایران شد
همسر سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران ظهر امروز وارد ایران شد.
پس از صدور روادید همسر افشین قطبی، بانو یوروم، ظهر امروز با استقبال قطبی و مسئولان باشگاه وارد ایران شد.
به نظر می‌رسد با حضور بانو یورم در ایران، دیگر سرمربی به امارات سفر نخواهد کرد.
 
مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار است در چند روز آینده منزلی برای قطبی فراهم کنند.

¤ نویسنده: احمدی


المپیک/ پایینتر از بحرین و ترینداد و توباگو! (پنج شنبه 87/5/31 :: ساعت 12:10 عصر )
آیا مسئولان ورزشی می دانند کشورهایی مثل کنیا ، جاماییکا ، کره شمالی ، اتیوپی ، کوبا ، بلاروس ، گرجستان ، زیمباوه ، تونس ، ترینداد و توبا گو و اکوادور بالاتر از ایران قرار دارند!

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 ، حضور ایران در المپیک با فراز و نشیب فراوانی همراه بوده است ، اما همواره روند رو به رشد و صعودی داشته است. در دو دوره المپیک سالهای 1980 و 1984 را به دلایل سیاسی تحریم کرده بودیم

هرچند در رتبه ی ایران این روند صعودی دیده نمی شود ، اما در تعداد مدالها می توان دید که هر دوره نسبت به دور قبل پیشرفت داشته ایم و اگر این دوره کمتر از 6 مدال بگیریم –که دیگر غیر ممکن خواهد بود، چون یک مدال داریم و دو ورزشکار باقی مانده- نسبت به دوره های قبل ، سقوط کرده ایم!

 
 اما تفاوت این دوره با دوره های قبل ، به جز تعداد کم مدالها تا این لحظه ، تعداد فراوان ورزشکاران ایرانی نسبت به دوره های قبل است. یادمان باشد در دوره هایی که در اروپا برگزار نمی شود ، کشورهای اروپایی با افت شدید کیفیت مدالها رو به رو می شوند و رتبه کشورهای آسیایی صعود می کند. نکته دیگر این که مثلا در المپیک 2000 یکی از مسئولان ورزش ایران ادعا کرده بود که اگر رشته های مربوط به زنان را حذف می کردیم ، جز 10 کشور برتر دنیا و البته دومین کشور آسیایی می شدیم ، اما طی چند سال اخیر زنان مجوز حضور در رشته هایی چون تکواندو و تیر اندازی و اسب سواری و حتی دو و میدانی را گرفته اند و این ادعا برای مسئولین فعلی ، محلی از اعراب ندارد.
 
ناداوری و حذف ناجوانمردانه عباس جدیدی (1996)ساعی (2000) وحیدری  (2004) آسیب دیدگی قهرمانان حین مسابقات که برای شاهین نصرنیا (2000) و علیرضا دبیر (2004) اتفاق افتاد و بالاخره قرعه رویارویی با ورزشکار رژیم اشغالگر قدس ، که برای آرش میر اسماعیلی اتفاق افتاد ، حوادث تلخی بود که در دوره های گذشته باعث افت تعداد و کیفیت مدالهای ایرانی شده بود که این دوره (اگر از انصراف رضا زاده که بیست روز قبل از مسابقات یود صرف نظر کنیم ) با چنین اتفاقاتی روبه رو نبوده ایم.
 
فقط می ماند کوله باری از ادعا هایی که آزار دهنده می باشند. ادعاهایی مثل کسب مدال بیشتر از تمامی بیست سال گذشته ، مثل ادعای قویترین تیم تاریخ المپیک و قولهای فراوانی که تمام مردم را امیدوار کرده بود.
 
آیا مسئولان ورزشی می دانند در حال حاضر مصر ، مراکش ، رژیم اشغالگر قدس ، توگو و تاجیکستان و حتی افغانستان هم رده ایران هستند و کشورهایی مثل کنیا ، جاماییکا ، کره شمالی ، اتیوپی ، کوبا ، بلاروس ، گرجستان ، زیمباوه ، تونس ، ترینداد و توبا گو و اکوادور بالاتر از ایران قرار دارند!
 
متاسفانه ظاهرا مسئولان از قبل ، به شکست ایرانیان واقف بوده اند و از این رو از همان روز اول با شعارهای دهان پرکنی مثل "کسب سهمیه هم یک افتخار است" پا به برنامه های تلویزیونی- رسانه ای ، می گذاشتند .
 
باید دو روز دیگر هم صبر کرد، صبر می کنیم ! باید دو روز دیگر هم دعا کرد، دعا می کنیم ! اما نمی توان ساکت نشست. مردمی که یک پیروزی ورزشی ، چنین خوشحالشان می کند و جشن و پایکوبی را به منازلشان می برد ، نباید نا امید می ماندند.
 آقای علی آبادی ، یادتان باشد تنها مراد محمدی نماد ورزش ما نیست ، همه پنجاه و پنج ورزشکار نماد ایرانند و تا امروز بیشترشان ، خسته مان کرده اند!

¤ نویسنده: احمدی


المپیک/ برنامه روز 13 ایرانی ها (چهارشنبه 87/5/30 :: ساعت 7:49 عصر )

 ورزشکاران ایران در سیزدهمین روز از بازی های المپیک 2008پکن در رشته های کشتی آزاد، دوومیدانی و ووشو به میدان می‌روند.

فردا پنجشنبه 31 مرداد ماه رقابت های کشتی آزاد در سه وزن دنبال خواهد شد.
رضا یزدانی در وزن 84 کیلوگرم، سعید ابراهیمی در وزن 96 کیلوگرم و فردین معصومی در وزن 120کیلوگرم پیکارهای خود را در مرحله مقدماتی آغاز می کنند.
این مسابقات از ساعت 6 صبح به وقت تهران شروع می‌شود.
در دوومیدانی سجاد مرادی در مرحله نیمه نهایی دو 800 متر به مصاف حریفان خود می‌رود. در ماده دهگانه نیز هادی سپهرزاد در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان خود می‌رود.
در رشته ووشو (به شکل غیر رسمی در این دوره برگزار خواهد شد) و در بخش تالو از ساعت 10 و 20 دقیقه به وقت پکن، فرشاد عربی در فرم" نان چوان" رقابت های خود را آغاز می‌کند.
در بخش سانشو بانوان، فرزانه دهقان در وزن 52- کیلوگرم ساعت 15 و زهرا کریمی از 15:15 دقیقه در وزن 60 – کیلوگرم به مصاف رقیبان خود می‌روند


¤ نویسنده: احمدی


المپیک/ شکست سارا و نادریان (چهارشنبه 87/5/30 :: ساعت 12:44 عصر )

تنها تکواندوکار زن ایرانی شرکت کننده در بازیهای المپیک با شکست برابر تکواندوکاری از چین تایپه به گروه بازنده ها رفت

در ادامه رقابتهای تکواندو بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک پکن سارا خوش جمال فکری در وزن 49- کیلوگرم به مصاف "ینگ شو چون" دارنده مدال طلای آسیا در سال 2008 از چین تایپه رفت و در راند طلایی مغلوب این تکواندوکار شد و از رسیدن به دیدار نیمه نهایی بازماند.

تکواندوکار زن کشورمان راند اول را یک بر صفر به حریف واگذار کرد. در راند دوم هر دو تکواندوکار بدون امتیاز به کار خود پایان دادند. در راند سوم حریف خوش جمال فکری دو اخطار از داور دریافت کرد تا امتیازش به صفر برسد و کار به راند طلایی کشیده شود. در راند طلایی حریف چین تایپه ای با استفاده از تجربه بالای خود دو امتیاز دیگر کسب کرد تا فرد پیروز این مبارزه باشد.

سارا خوش جمال فکری باید برای کسب مدال برنز رقابتهای المپیک در گروه بازنده ها به رقابتهای خود ادامه دهد.

 رضا نادریان تکواندوکار وزن اول تیم ملی تکواندوی کشورمان نیز در نخستین دیدار خود در رقابتهای المپیک 2008 پکن برابر تکواندوکار برزیلی قرار گرفت و با نتیجه 1 به 2 مغلوب حریف خود شد.


¤ نویسنده: احمدی


المپیک/ شریفی در صدر گروه B قرار گرفت (سه شنبه 87/5/29 :: ساعت 2:43 عصر )

المپیک/ شریفی در صدر گروه B قرار گرفت

رشید شریفی در این مسابقات در یک حرکت ضرب با 196 کیلوگرم و در دو ضرب با 230 کیلوگرم و با مجموع 426 کیلوگرم به کار خود پایان داد تا در صدر گروه خود قرار گیرد.

نماینده ایران برای مشخص شدن جایگاه نهایی خود، باید در انتظار برگزاری مسابقات رده A بماند.

¤ نویسنده: احمدی


قهرمانی ایران در فوتبال غرب آسیا (شنبه 87/5/26 :: ساعت 1:48 صبح )

بازی های غرب آسیا: بن همام جام قهرمانی را به شاگردان دایی داد، چهارمین قهرمانی ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان در حضور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان قهرمانی پنجمین دوره رقابتهای غرب آسیا را به خود اختصاص داد. 
فینال پنجمین دوره رقابتهای فوتبال غرب آسیا عصر امروز در حالی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که محمد بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور در جایگاه ویژه این دیدار را از نزدیک تماشا کرد.

در این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در نیمه اول با تنها گل هادی عقیلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند به رختکن رفت. در نیمه دوم شاگردان علی دایی بیشتر به حفظ توپ تمایل نشان دادند اما زمانی که در دقیقه ?? اردنی ها توسط عامر خلیل از روی یک ضربه ایستگاهی زیبا دروازه رحمان احمدی را باز کردند، ملی پوشان کشورمان تحرک بیشتری از خود نشان دادند و سه دقیقه بعد روی شوت زیبایی کیانوش رحمتی به گل برتری رسیدند تا با پیروزی ? بر یک عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

در پنج دوره گذشته رقابتهای فوتبال غرب آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان به چهار عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است. این تیم سال گذشته در اردن این عنوان را از آن خود کرد.

برای تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار امشب برابر اردن رحمان احمدی ، هادی عقیلی ، محسن بنگر ، احمد آل نعمه ، مجید غلام نژاد ، کیانوش رحمتی ، حسین کاظمی ، ابراهیم صادقی ، احسان حاجی صفی ، میلاد میداودی و غلامرضا رضایی از ابتدا به میدان رفتند که در نیمه دوم مجتبی شیری ، سیدجلال رافخایی و محمد نوری نیز به میدان آمدند.


¤ نویسنده: احمدی


عذرخواهی فیفا از ایران (جمعه 87/5/25 :: ساعت 3:45 صبح )

فیفا از ایران عذرخواهی کرد

با انتشار خبری مبنی بر حذف تیم «پیروزی» از فوتبال باشگاه‌های برتر ایران، فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران حذف نام تیم پیروزی را مشکل نرم افزاری دانست و به صورت رسمی از ایران عذرخواهی کرد. 

در مذاکرات و تماس‌هایی که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران درباره حذف نام تیم پیروزی از جدول رده بندی فهرست تیم‌های حاضر در مسابقات فوتبال باشگاه‌های برتر ایران در پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) صورت گرفته بود مشخص شد که این اتفاق عمدی نبوده و نرم افزاری ورودی اطلاعات فیفا دچار این اشتباه شده بود.

بر همین اساس تیم پیروزی در جدول رده بندی بازی‌های فصل جدید فوتبال باشگاه‌های برتر ایران با شش امتیاز بعد از تیم برق شیراز در مکان دوم قرار دارد


¤ نویسنده: احمدی


برنامه ایران در روز پنجم المپیک (چهارشنبه 87/5/23 :: ساعت 1:0 صبح )

برنامه مسابقات ورزشکاران ایران در روز پنجم المپیک

 ورزشکاران ایران در روز پنجم بازی های المپیک 2008پکن در رشته های جودو، تیرو کمان، دوچرخه سواری، کشتی فرنگی و بوکس به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

امروز 23 مرداد در رشته کشتی فرنگی، علی محمدی در وزن 66 کیلوگرم از ساعت 6 بامداد به وقت ایران ( 9 و 30 به وقت پکن) رقابت های خود را آغاز می کند. وی در نخستین مبارزه خود با کیم مین چول از کره جنوبی روبرو می شود.
در رشته بوکس، علی مظاهری از ساعت 12 و 15 دقیقه به وقت تهران ( 15 و 45 به وقت پکن) در وزن 91 کیلوگرم با رحیم چاخیف از روسیه روبرو خواهد شد.
در رشته جودو حسین قمی در وزن 90- کیلوگرم با آندری کازوسنکو از بلاروس مسابقه می‌دهد. رقابت‌های جودو ازساعت 8 و 30 به وقت تهران( 12 به وقت پکن) آغازمی شود.
در رشته تیراندازی با کمان، حجت ا... واعظی، از ساعت 8 و 40 صبح به وقت تهران (12 و10 دقیقه به وقت پکن) در مرحله حذفی با سینگ چامپیا مانگال از هندرقابت خواهد کرد.
در رشته دوچرخه سواری حسین عسگری از ساعت 10 به وقت تهران (13و 30 به وقت پکن ) در ماده تایم تریل انفرادی رکاب خواهد زد


¤ نویسنده: احمدی


ایران 6 - قطر 1 (سه شنبه 87/5/22 :: ساعت 2:43 صبح )

مسابقات قهرمانی غرب آسیا-تهران

ایران تیم ملی قطر را با 6 گل شکست داد شکست

تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه تختی موفق شد که در دومین مسابقه از مسابقات قهرمانی آسیا در حضور بیش از 3 هزار تماشاگر با نتیجه 6 بر یک تیم ملی قطر راشکست دهد..
در نیمه اول و در دقیقه 9 میلاد می داوودی و احمد آل نعمه در دقیقه 35 برای ایران گلزنی کردند تا این نیمه با نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم تیم ملی ایران در دقیقه 47 یک ضربه پنالتی به سود ایران گرفته شد و در حالی که هادی عقیلی ضربه را از دست داده بود، به دستور داور پنالتی تکرار شد تا مدافع ملی پوش ضربه را به گل تبدیل کند.
تیم ملی ایران در حالی که 3 بر صفر از حریف پیش افتاده بود در دقیقه مشعل عبداله در دقیقه 53 اولین گل قطر را وارد دروازه تیم ملی ایران کرد.
تیم ملی ایران برای برتری قاطعانه پس از دریافت گل به حملاتش ادامه داد و در دقیقه 63 توسط احسان حاج صفی به گل چهارم رسید و در دقیقه83سید جلال رافخائی گل پنجم را وارد دروازه تیم 10 نفره قطر کرد. میلاد می داوودی در دقیقه 88 گل ششم تیم ملی و گل دوم خود را به ثمر رساند تا مردان دایی یک پیروزی پر گل در ورززشگاه تختی جشن بگیرند.
بازیکنان تیم ملی ایران:ابراهیم میرزاپور(وحید طالب لو)، مجید غلام نزاد، محسن بنگر، هادی عقیلی، احمد آل نعمه، حسین کاظمی، احسان حاج صفی، غلامرضا رضایی(سید جلال رافخاائی)، ابراهیم صادقی، علی حمودی و میلاد می داوودی.
بازیکنان تیم فوتبال قطر: رجب کاسیم، حامد ظاهر، احمد شاهی، واحید محمد(مجتبی جعفر)، مشعل عبداله، والید رسول(حسن الهیوس)، ولید احمد، ابراهیم الغانیم، محمد علی(فهید الشماری)، طاهر محمد، یونس رحمتی.


¤ نویسنده: احمدی


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 18
مجموع بازدیدها: 360079
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من