سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از جاهل انتقاد مکن، که دشمنت می دارد، و از عاقل انتقاد کن، که دوستت می دارد . [امام علی علیه السلام]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

دانشجوی پولی ره آورد دولت خاتمی (سه شنبه 87/5/8 :: ساعت 1:56 صبح )

محمدمهدی زاهدی گفت: دوره‌ای با عنوان دانشجویان پولی از دولت قبل شروع شده است و

 دانشجویانی که اخیراً صحبت از آنان می‌شود، دانشجویان دانشگاه بیرمنگام هستند

که بخشی از دروس خود را تحت نظر اساتید دانشگاه امیرکبیر سپری می‌کنند.


¤ نویسنده: احمدی


دانشجوی پ.لی ره آورد دولت خاتمی (سه شنبه 87/5/8 :: ساعت 1:38 صبح )

محمدمهدی زاهدی گفت: دوره‌ای با عنوان دانشجویان پولی از دولت قبل شروع شده است و

 دانشجویانی که اخیراً صحبت از آنان می‌شود، دانشجویان دانشگاه بیرمنگام هستند

که بخشی از دروس خود را تحت نظر اساتید دانشگاه امیرکبیر سپری می‌کنند.


¤ نویسنده: احمدی


به رغم آن که زمزمه‌های رد صلاحیت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاکنون تنها در چند سایت اینترنتی دست دوم یا هفته‌نامه بی‌مخاطب مطرح می‌شد؛ آقای حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نخستین زمزمه رسمی ردصلاحیت خاتمی را سر داد.

شریعتمداری در سرمقاله مفصل امروز دوشنبه کیهان که در زمینه نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نوشته شده است، خاتمی را «نامزد پشت پرده» اصلاح‌طلبان دانست و ابراز عقیده کرد که بقیه افراد مطرح‌شده «سرکاری»! هستند.

کیهان در ادامه به طرح این پرسش پرداخت که «چرا مدعیان اصلاحات از اعلام نظر قطعی و نهایی خود که اجماع روی نامزدی آقای خاتمی است طفره می‌روند و ایشان را فقط به عنوان یکی از چند نامزد مورد نظر معرفی می‌کنند؟» و در پاسخ به این سئوال دو دلیل را مطرح کرد. نخست؛ «پیشگیری از روشنگری اصولگرایان درباره مواضع و عملکرد آقای خاتمی». و دوم؛ نگرانی از ردصلاحیت خاتمی!

آقای شریعتمداری سپس در زمینه ردصلاحیت سید محمد خاتمی نوشت: «مطابق برخی از اخبار موثق آقای خاتمی برای اعلام صریح نامزدی خود با دو نگرانی جدی روبروست. اولین نگرانی آقای خاتمی رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان است. این نگرانی از آنجا ناشی می‌شود که متأسفانه برخی از عملکردها و مواضع آقای خاتمی مخصوصاً بعد از پایان دوره ریاست جمهوری ایشان و در سفر به آمریکا و چند کشور اروپایی، با مبانی تعریف شده انقلاب و نظام و در پاره‌ای از موارد با آموزه‌های صریح اسلام مغایرت آشکار داشته است و این موارد از نگاه قانون می‌تواند رد صلاحیت ایشان برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری را درپی داشته باشد و گفتنی است که مطابق قوانین جاری افراد زیادی با کمتر از این موارد رد صلاحیت شده و می‌شوند». 

¤ نویسنده: احمدی


شهدای مقاومت در بیروت تشییع شدند (شنبه 87/4/29 :: ساعت 12:18 صبح )
هزاران نفر از مردم لبنان امروز در مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در بیروت که روز چهارشنبه 26 تیر در عملیات پیروزمندانه"رضوان" از رژیم صهیونیستی تحویل گرفته شدند؛ شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، هزاران نفر با تجمع در مجتمع سیدالشهداء علیه السلام در جنوب بیروت(ضاحیه) پیکرهای هشت شهید مقاومت را تشییع کردند.

در این مراسم، هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت : این شهدا، کسانی هستند که دشمن را شکست دادند؛ دشمنی که روز گذشته هم تحقیر شد و به امر خدا، خوار و ذلیل باقی خواهد ماند.
وی افزود : برادران این شهدا کسانی هستند که در صورت دست زدن دشمن به هر گونه حماقتی، در مقابل آن خواهند ایستاد.

پس از سخنان صفی الدین و قرائت نماز برای ارواح مطهره شهدای مقاومت، خانواده های این شهدا بر تابوتهای مزین به پرچمهای لبنان و تصاویر آنها بوسه زدند و در ادامه در خیابانهای بیروت با حضور هزاران نفر تشییع شدند.

در این مراسم، پارچه نوشته ای با این شعار حمل می شد :" اسرائیل سقوط کرد."

پیکرهای شهدا تحویل خانواده هایشان خواهد شد تا امروز جمعه و شنبه در زادگاه هایشان در جنوب لبنان به خاک سپرده شوند.
به گزارش مهر، روز چهارشنبه 16 جولای(26 تیر)در جریان تبادل اسرا که به عملیات رضوان نامگذاری شد، سمیر قنطار پس از حدود 30 سال به همراه خضر زیدان، ماهر کورانی، محمد سرور و حسین سلیمان 4 اسیر دیگر لبنانی آزاد شدند و همچنین پیکر 200 شهید از جمله شهدای لبنانی به حزب الله تحویل داده شد.در مقابل رژیم صهیونیستی،اجساد دو نظامی خود را از حزب الله تحویل گرفت

¤ نویسنده: احمدی


« جهان نیوز فیلتر شد » (دوشنبه 87/4/24 :: ساعت 3:1 صبح )
به گزارش جهان نیوز پس از عدم انتشار جوابیه زاکانی به قاضی مرتضوی در روزنامه ایران، پایگاه خبری جهان نیوز اقدام به انتشار این جوابیه به نقل از سایت شخصی زاکانی نمود که در کمتر از 24 ساعت منجر به فیلتر شدن این رسانه خبری شد.
گفتنی است پایگاه خبری جهان در هفته های اخیر پرونده تخلفات رییس دانشگاه آزاد و یک مقام قضایی را به صورت ویژه پیگیری می کرد.

¤ نویسنده: احمدی


به نقل از سایت آمریکایی کانسروتیو وویس، خبرنگار این سایت، در گزارش خود با اشاره به این که آمریکا در حال آماده‌‌سازی برای حمله به ایران نیست، مدعی است که آمریکا در برابر ایران تسلیم شده است.

در تحلیل این سایت خبری آمده است: صرف‌نظر از گزارش سیمور هرش در مورد طرح دولت آمریکا برای انجام عملیات مخفیانه در ایران، باید به این نکته اشاره کرد که دولت بوش نه‌تنها در حال آماده‌سازی خود برای حمله به ایران نیست، بلکه این کشور با توجه به عقب‌نشینی در اجرای برنامه‌های خود در عراق، درواقع در حال تسلیم شدن در برابر ایران و واگذاری عراق به این کشور است.

تحلیل‌گر این سایت خبری در ادامه گزارش خود می‌نویسد: آمریکا به سه دلیل در حال عقب‌نشینی از برنامه‌های خود در عراق است، اول این که این کشور اجازه داده است سهم ایرانیان و کردهای عراقی در عراق افزایش یابد، چرا که حذف عراق به عنوان یک قدرت منطقه‌ای باعث تبدیل ایران به ابرقدرت منطقه شده است.

نکته دوم در این زمینه این است که آمریکا با توجه به دعوت نیروهای ایرانی به خاک عراق، باعث افزایش نفوذ ایران در عراق شده است.

و اما سومین دلیلی که نشان‌دهنده تسلیم آمریکا در برابر ایران است، این است که آمریکا در حال حاضر حملات را بر ضد نیروهای مقاومت درعراق و گروه القاعده رهبری می‌کند، که این به سود ایران است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اکنون اگر در نظر بگیریم که بوش در مورد مقابله با ایران جدی باشد، وی باید در وهله اول از افزایش اقداماتی که باعث خرسندی ایران می‌شود، جلوگیری کند، و باید ابتدا به نیروهای ایرانی مستقر در عراق حمله کند.

این در حالی است که سیمور هرش در مورد انتشار گزارش خود اشتباه کرده است، چرا که بوش در حال حاضر برنامه‌ای برای حمله به ایران ندارد.

تحلیل‌گر این سایت در بخش پایانی گزارش خود مدعی شده است: البته باید این نکته را در نظر داشت که انتشار این گزارش باعث خوشحالی دولت بوش شده است، چرا که انتشار آن باعث شده است سیاست اصلی بوش برای مقابله با ایران مخفی بماند.


¤ نویسنده: احمدی


در بهمن ماه سال گذشته خبری در سایت جهان در خصوص اسارت آقای سعید ابوطالب نماینده محترم مجلس هفتم شورای اسلامی منتشر شد که با توجه به نادرست بودن محتوای آن و اطلاع مسئولان سایت بعد از چند ساعت خبر مذکور حذف گردید.
با این وجود به دلیل این که این خبر نادرست، موجبات ناراحتی و تکدر خاطر آقای ابوطالب را فراهم آورده بود و این مسئله اجحاف در حق ایشان بود سایت جهان ضمن عرض پوزش برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون از خداوند متعال را مسئلت می‌دارد.

¤ نویسنده: احمدی


فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت موشک شهاب ?، آماده شلیک در هر زمان و هر مکان است.

به گزارش خبرگزاری ها، این فرمانده پس از آزمایش موفقیت آمیز شهاب? گفته است: "دست ما همواره بر روی ماشه و موشک های ما همواره آماده پرتاب خواهد بود".

موشک جدید، می تواند منافع دشمنان ایران، حتی فراتر از اسرائیل را هم هدف قرار دهد. حسین سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه هم گفته است "مقیاس تهدید و مقابله ما بسیار فراتر از رژیم صهیونیستی (اسرائیل) خواهد بود".

موشک دوربرد شهاب 3، یک روز پس از آن آزمایش شد که ایالات متحده آمریکا یک موافقتنامه دفاعی با دولت چک امضا کرد که بر اساس آن بخشی از سیستم دفاع ضدموشکی آمریکا در نزدیکی پراگ پایتخت جمهوری چک مستقر می شود.

بخش دیگر استقرار سیستم دفاعی آمریکا در اروپا، ناظر بر استقرار ده موشک ردیاب در خاک لهستان است که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پراگ، گسترش سپر دفاع ضد موشکی را، در برابر تهدید کشورهایی مانند ایران ضروری دانست.

"به افتخار ایران"

حسین سلامی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از آزمایش موشک شهاب ? گفته است "این موشک ها را به افتخار ایران پرتاب می کنیم تا نشان دهیم که این تنها بخش کوچکی از توان و اقتدار دفاعی ایران است".

به گزارش خبرگزاری ها از ایران، این فرمانده سپاه همچنین به "دشمنانی که قصد دارند با عملیات روانی و با تهدید واقعی"، به گفته او ملت ایران را از مسیر اهداف "مقدس" آن خارج کنند، گفته است "ما همیشه آماده دفاع از کیان اسلامی هستیم".

آقای سلامی در جمع خبرنگاران گفته است دشمنان ایران "در هر موقعیت و مکانی که باشند دقیقا زیر ذره بین ما هستند".

این موشک دوربرد در حالی آزمایش می شود که تنش ها بر سر مناقشه هسته ای ایران همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، دولت ایران را به تلاش برای دست یافتن به سلاح اتمی متهم می کنند. در مقابل، ایران همواره تاکید کرده که قصد استفاده "صلح آمیز" از فناوری هسته ای دارد.

همزمان با برگزاری مانور نظامی پیامبر اعظم ?، نماینده رهبر ایران در نیروی دریایی سپاه هشدار داد که در صورت حمله آمریکا به ایران، منافع آمریکا در جهان به آتش کشیده خواهد شد

 


¤ نویسنده: احمدی


 آزمایش موشک جدید با برد "دوهزار کیلومتر" در ایران

 

 

ایران موشک دوربرد جدیدی را به نام شهاب ? آزمایش کرد. برد این موشک، دوهزار کیلومتر اعلام شده که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

ساعاتی پس از آزمایش موشک جدید، ایالات متحده آمریکا از ایران خواست از انجام آزمایش های بیشتر خودداری کند.

دولت جورج بوش، در بیانیه ای که از محل اجلاس سران گروه هشت در ژاپن صادر شده، گفته است انجام اینگونه آزمایش های موشکی، نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

موشک شهاب 3، یکی از 9 موشکی است که در یک منطقه صحرایی که محل دقیق آن اعلام نشده، آزمایش شده است.

 

 


¤ نویسنده: احمدی


اسرائیل "آماده اقدام نظامی علیه ایران" (جمعه 87/4/21 :: ساعت 2:12 صبح )
اسرائیل "آماده اقدام نظامی علیه ایران"
 
 
وزیر دفاع اسرائیل هشدار داد کشورش آماده است تا در صورت احساس تهدید از سوی ایران علیه این کشور اقدام کند.

اهود باراک در بیانیه ای شدید اللحن گفت اسرائیل "در گذشته نشان داده است که اگر پای منافع امنیتی این کشور در میان باشد

 ابایی از اقدام [علیه تهدید موجود] نخواهد داشت."

برخی معتقدند منظور آقای باراک یادآوری حمله سال 1981 نیروی هوایی اسرائیل علیه رآکتور هسته ای عراق است.

آقای باراک افزود واکنش دشمنان اسرائیل، از جمله حزب الله را نیز باید در نظر گرفت.

او در شرایطی سخن می گفت که انتشار خبر آزمایش موشک دوربرد ایران که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد،

به شدت به تنش میان ایران و اسرائیل و همچنین ایران و آمریکا افزوده است.

با این حال آقای باراک که در تل آویو و در یک گردهمایی حزب کارگر اسرائیل سخن می گفت عنوان کرد

 پیش از بکارگرفتن گزینه های دیگر باید از گزینه های دیپلماتیک استفاده کرد.

او گفت: "در حال حاضر توجه بر روی تحریم های بین المللی و فعالیت دیپلماتیک گسترده معطوف شده و

 [پیش از انتخاب گزینه حمله نظامی] باید بی اثر بودن این راه ها مشخص شود."

ایران در روز چهارشنبه موشکهایی را آزمایش کرد که می توانند اهدافی در اسرائیل را هدف قرار دهند

و این آزمایش ها در روز پنجشنبه هم ادامه یافتند.

رسانه های دولتی ایران گزارش کردند که در روز اول موشک شهاب-3، که گفته می شود حدود 2000 کیلومتر برد دارد،

و موشکهای زمین به دریا، زمین به زمین و دریا به هوا آزمایش شدند.

در پی انجام این آزمایش های موشکی، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا گفت آمریکا به تدایر امنیتی خود در

 منطقه شدت بخشیده است و ایران نباید "تردیدی" درباره قابلیتهای آمریکا داشته باشد.

اسرائیل هم در واکنش به آزمایش موشکها، یک هواپیمای خود را به نمایش گذاشته است که ادعا می شود توانایی ا

نجام عملیات جاسوسی برفراز خاک ایران را دارد


¤ نویسنده: احمدی


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 18
مجموع بازدیدها: 360078
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من